השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    סוגסטיה בכתב

    סוגסטיה זו הצעה.

    אפשר לקבל אותה ואפשר גם לא, לחלק מהאנשים יותר קל לקבל הצעות ולחלק פחות.

    אני רוצה לעסוק בסוגסטיה שהיא לא עם אדם שמדבר איתך ישירות ומנסה להוליך אותך בדרך שו או אחרת, אלא על קריאה בלבד של מאמר מסויים,מכתב או המלצה.

    סוגסטיה בכתב? יש דבר כזה?

    סוגסטיה בכתב היא טכניקת השפעה שאנשי פרסום משתמשים בה כל הזמן ואנו פשוט לא שמנו לב אליה(רוב הסיכויים שגם הם לא)-הדרך להשפיע על אנשים מתחילה כבר בשורה הראשונה.

    זה נשמע אולי מניפולטיבי אבל לפעמים זה ממש נחוץ, כי זהו כלי שאנחנו משתמשים בו בחיי היום יום בלי להיות מודעים אליו.

    אפילו בקריאה פשוטה, אנו נתונים תחת השפעה שאליה רוצים שנגיע אליה ונקבל מסר בצורה כזו או אחרת.

    מתי בפעם האחרונה קראת כתבה ואמרת לעצמך: רגע אחד, זה נכון אבל יש פה הרבה אי דיוקים / זה מסולף לחלוטין ואני יכול לשים את האצבע  ולהראות בדיוק איפה המלך עירום.

    על מנת שנוכל לגרום למישהו לחשוב ולהרגיש בצורה שונה או לכוון אותו לדרך שאנו חפצים בה, כל מה שצריך זה תשומת לב למה שאנו מתכוונים בעצם הפניה אליו.

    אתן דוגמא פשוטה מעולם הקסמים ואז דוגמאות שניתן להשתמש בהן במכתב הבא שאתם מעלים מול הבוס / הלקוח שלכם.

    כאשר אני אומר למישהו לחשוב על מספר בין 1 ל-10, אני למעשה גורם לו לחשוב על 8 מספרים והם  מ-2 עד 9 בגלל מילה אחת קטנה – המילה "בין" זו הצעה מאוד פשוטה שהאדם מקבל כמובן מאליו.

    כאשר אני כותב הצעה בנושא מסויים ורושם כך: "האם אתה מתעניין במוצר כך וכך? אשמח לשמוע ממך" ובמקום זאת נרשום את הנוסח הבא: "האם אתם מתעניינים במוצר הזה והזה, אשמח שתדונו בנושא עם אנשי הצוות", אנחנו למעשה אומרים בצורה נסתרת שלא צריך לקחת את ההחלטה לבד וצריך להעלות אותה/לשתף אותה עם עוד חברים למקצוע וכך אנו פותחים פתח לעוד אוזניים קשובות להכיר את המוצר שלנו.

    דוגמא נוספת היא ליצור חיבור ישיר לקורא לדוגמא : במקום לכתוב במידה ואתה מעוניין לשמוע עוד פרטים", תרשמו "אני מאמין שאותך זה מעניין על מנת ליצור קשר.."  צריך להסביר לו שהוא כבר מתעניין במוצר ועכשיו כל מה שנותר לו לעשות זה להרים טלפון ולצלצל.

    היכולת להשפיע לא נגמרת במילה הכתובה,אפילו צבע שמילה כתובה בה משפיעה עלינו ועל איך שהיא חודרת לתוכנו-מוזמנים להסתכל בעמודים הראשיים בעיתון של היום.

    בפעם הבאה שתקראו כתבה, תמיד טוב לדעת מאיפה הכתבה הגיע.

    תמיד להיות עם יד על הדופק  ולומר לעצמנו מדוע אני לא שואל את השאלות ו"מאכילים אותי בכפית".

    האם בסוף הכתבה אני מסכים בכלל עם הנאמר או שקיבלתי את התכתיב כפי שהוא?

    רוצים לשמוע על טיפים כיצד להתנהג בראיון העבודה בעזרת טכניקות השפעה פשוטות: לחצו כאן

    צרו קשר: 050-6399914 (:

    חברות לקידום אתרים בישראל חברות לקידום אתרים בישראל